Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

Η «ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ» (31/3)

Η Ελλάδα θα γιορτάσει σήμερα 31 Μαρτίου 2012 το βράδυ, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά την «Ώρα της Γης», σβήνοντας τα φώτα για μία ώρα, από τις 20:30 μέχρι τις 21:30. Συγκεκριμένα, τα φώτα θα σβήσουν στο κτίριο της Βουλής, στο Δημαρχείο της Αθήνας, στο Λευκό Πύργο, στα βυζαντινά τείχη της Θεσσαλονίκης και σε άλλα γνωστά κτίρια και μνημεία της επικράτειας. Παράλληλα, το στοίχημα είναι να σβήσουν και σε όσα περισσότερα σπίτια γίνεται.


Το 2009 σβήσαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα φώτα, εξοικονομώντας 500 τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Ένα χρόνο αργότερα η χώρα μας κατέλαβε την τέταρτη θέση, ανάμεσα σε 126 χώρες που έστειλαν μήνυμα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη, μιας και η συμμετοχή φορέων, δήμων και πολιτών στην «Ώρα της Γης» ήταν εντυπωσιακή. 

ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ 6ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ "ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ"

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.), στο πλαίσιο του περιοδικού «Μικρός Ευκλείδης» που εκδίδει, διοργάνωσε στις 30 Μαρτίου 2012, τον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά «Παιχνίδι και Μαθηματικά», για μαθητές των Ε' και ΣΤ' τάξεων Δημοτικού Σχολείου.


Τα "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ" παρουσιάζουν τα θέματα και τις λύσεις για το έτος 2012 και εύχονται καλά αποτελέσματα σε όσους/ες διαγωνίστηκαν!

Στη συνέχεια, δείτε τα θέματα και τις λύσεις των Ε' και ΣΤ' τάξεων από διαγωνισμούς προηγούμενων ετών, πατώντας εδώ! 

    ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ


    Ξημερώνει μια νέα μέρα… 
    Ξυπνήστε κι εσείς, όπως τα λουλούδια...  

    Κάθε μπουμπούκι σκάει δειλά-δειλά κι η ομορφιά του είναι μια ευχάριστη έκπληξη! Όλα αποκτούν υπέροχο χρώμα κι έχουν μια απίστευτη ζωντάνια και δροσιά! Αυτό είναι αρκετό, για να ξεκινήσει η μέρα με χαρά κι αισιοδοξία!

    Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

    «ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ... »

    «Το παιδί και τη ζωή σου!», είπε κάποτε μια μάνα στο παιδί της, αναφερόμενη στο εγγόνι της! Η φράση αυτή, κρύβει όλο το μεγαλείο του συναισθήματος που γεννά ένα εγγόνι στους παππούδες του, το οποίο στην έκφρασή του μπορεί να προκαλέσει σοκ στις ήδη υπάρχουσες ισορροπίες… Η λαϊκή έκφραση που περιγράφει τη σχέση αυτή, είναι η μόνη που μπορεί να αποδώσει ολόκληρη την αλήθεια και στην συνειδητοποίησή της, να μας τοποθετήσει σαφώς σε θέση απλού θεατή.


    Το εγγόνι, είναι για τη γιαγιά και τον παππού, ζωτική ανάσα, παράταση χρόνου και κίνητρο μαζί, σκοπός που επιτυγχάνεται και στόχος ζωής που εκπληρώνεται. Στην ελληνική οικογένεια, η συμμετοχή των παππούδων στο μεγάλωμα των παιδιών, είναι στοιχείο της λαϊκής μας παράδοσης και έχει γίνει θεσμός που ακολουθείται πιστά από κάθε επόμενη γενιά. Δεν είναι επιτακτικό δεδομένο λόγω οικογενειακής δομής, ούτε αναγκαίο κακό λόγω άλλων υποχρεώσεων.

    ΣΥΜΦΩΝΙΑ Μ’ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ

     
    Έχω φίλο μου πιστό
    ένα δέντρο φουντωτό. 
    Συμφωνία του 'χω κάνει
    με χαρτί και με μελάνι.

    Να του δίνω εγώ νερό.
    Να μου δίνει αυτό χορό. 
    Να παινεύω τα πουλιά του.
    Να του λέω σ΄ αγαπώ. 
    Να μου δίνει τον καρπό. 

    Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

    ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΛΥΓΩΝΩΝ


    Ενημερωθείτε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά 
    των πολυγώνων, πατώντας εδώ!

    Στη συνέχεια διαβάστε τη θεωρία των πολυγώνων 
    και κάντε εξάσκηση, πατώντας εδώ!

    6ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ "ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ"

    Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.), στο πλαίσιο του περιοδικού «Μικρός Ευκλείδης» που εκδίδει, διοργανώνει τον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για μαθητές Δημοτικού Σχολείου.


    Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στις 30 Μαρτίου 2012, ημέρα Παρασκευή, για τους μαθητές των Ε' και ΣΤ' τάξεων, κατά τις ώρες 08:15 έως 10:15, με σχετική τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος.

    Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές από όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

    Ο παιδαγωγικός σκοπός του διαγωνισμού είναι:
    • να αντιληφθούν οι μαθητές ότι τα μαθηματικά κρύβουν ομορφιά και προσφέρουν πολλές δυνατότητες στη ζωή μας,
    • να εκτιμήσουν τη χρήση των μαθηματικών σε πολλές εφαρμογές,
    • να χρησιμοποιήσουν τη μαθηματική τους σκέψη σε ευχάριστα και έξυπνα προβλήματα. 

    Στη συνέχεια, δείτε τα θέματα και τις λύσεις των Ε' και ΣΤ' τάξεων από διαγωνισμούς προηγούμενων ετών και κάντε την εξάσκησή σας:


    Τρίτη, 27 Μαρτίου 2012

    ΤΟ ΣΙΝΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ

    Το Σινικό Τείχος είναι μια κινεζική οχύρωση, τα πρώτα τμήματα του οποίου ανεγέρθηκαν πριν από περίπου 2.000 χρόνια. Στη συνέχεια ξαναχτίστηκαν και επεκτάθηκαν, από το τέλος του 14ου αιώνα μέχρι την αρχή του 17ου αιώνα, κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Μινγκ (1368-1644 μ.Χ.), προκειμένου να προστατευθεί η Κίνα από κάθε απειλή του βορρά και όχι μόνο. Το συνολικό μήκος του Σινικού Τείχους είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 3.850 χιλιόμετρα πιο μεγάλο από ό,τι είχε εκτιμηθεί μέχρι σήμερα, αποκαλύπτει νέα, διετής μελέτη που βασίστηκε σε σύγχρονες τεχνολογίες μέτρησης. 

     
    Αποτελεί τη μεγαλύτερη ανθρώπινη κατασκευή του κόσμου κι ελίσσεται σε μήκος 8.851,8 χιλιομέτρων, ενώ οι περισσότερες προηγούμενες εκτιμήσεις περιορίζονταν γύρω στα 5.000 χλμ. Οι παλαιότερες αυτές εκτιμήσεις είχαν βασιστεί σε ιστορικά αρχεία, αντί σε πραγματικές μετρήσεις, αναμεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

    Κυριακή, 25 Μαρτίου 2012

    ΠΑΖΛ: ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ


    Τα λουλούδια ομορφαίνουν τη φύση και στολίζουν το χώρο μας! Aποτελούν το πιο τρυφερό κι εντυπωσιακό δώρο και γεμίζουν με χαρά εκείνον που τα παραλαμβάνει. Προσθέτουν χρώμα και άρωμα στη ζωή μας και χαλαρώνουν τις αισθήσεις μας.

    Μαζί με τους φίλους και τ' αδέλφια σας, παρατηρήστε την υπέροχη ζωγραφιά και κάνοντας κλικ σε αυτήν, προσπαθήστε να συναρμολογήσετε το παζλ με τα πολύχρωμα λουλούδια!

                                                                                                                     Καλή επιτυχία!

     Click to Mix and Solve

    ΤΟ "ΜΟΥΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ" ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

    "ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ" ΣΕ ΟΣΟΥΣ/ΕΣ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ!!!


    Στέλνω τη σκέψη να σε βρει,
    να σε καλημερίσει,
    να σου ευχηθεί "Χρόνια Πολλά" 
    κι ύστερα να γυρίσει!

    Τα "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ" εύχονται
    "Χρόνια Πολλά"
    στον Βαγγέλη και στην Ευαγγελία!!!

    H 25η ΜΑΡΤΙΟΥ


    Διπλή γιορτή γιορτάζουμε
    κι όλοι πολύ θαυμάζουμε
    τ’ αντρεία παλικάρια
    του εικοσιένα λιοντάρια.

    Ο Γαβριήλ στην Παναγιά
    δίνει τον άσπρο κρίνο:
    "Πως θα γεννήσεις τον Χριστό
    υπόσχεση σου δίνω."

    Σάββατο, 24 Μαρτίου 2012

    ΑΛΛΑΓΗ ΩΡΑΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ (25/3)

    Αλλάζει από αύριο η ώρα, καθώς θα ισχύσει για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η θερινή ώρα. Συγκεκριμένα, στις 3 τα ξημερώματα της Κυριακής 25 Μαρτίου 2012, οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να ρυθμιστούν μία ώρα μπροστά και να δείξουν 4 το πρωί. Μεγαλώνει η μέρα! Η θερινή ώρα θα ισχύσει μέχρι την Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012, οπότε θα επανέλθει η χειμερινή ώρα.


    Μάθετε γιατί αλλάζει η χειμερινή ώρα σε θερινή,
    πατώντας εδώ!

    Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012

    ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΟΥΛΑ


    Γλυκά το φως του ήλιου λάμπει
     φεγγοβολούν βουνά και κάμποι,
    το φως του ήλιου την αυγή,
    σκορπά τριαντάφυλλα στη γη.

    Φεγγοβολούν τα κορφοβούνια
    και στις πλαγιές ηχούν κουδούνια
    κι η νύχτα χάνεται γοργά,
    σαν κάποιος να την κυνηγά.

    Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2012

    ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ 1821


    Μια ενδιαφέρουσα αναδρομή 
    στο χρονικό του αγώνα του 1821, 
    με αφετηρία την Άλωση της Πόλης!

    ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ Ή ΔΩΡΟΔΟΚΙΑ;

    Μια επιβράβευση μπορεί πολύ εύκολα να γίνει δωροδοκία και απλή συναλλαγή, χωρίς το παιδί να διδάσκεται κάτι. Τα παιδιά πιστεύουν ότι αξίζει να συμπεριφέρονται σωστά, μόνο όταν έχουν να κερδίσουν κάτι, συνήθως κάτι υλικό όπως ένα γλυκό, ένα παιχνίδι ή ακόμα και χρήματα. Ένα σωστό σχέδιο επιβράβευσης θα πρέπει να βοηθά τα παιδιά να καταλάβουν και να εκτιμήσουν τους λόγους για τους οποίους προσπαθούμε να τους διδάξουμε κάποιες συμπεριφορές. Αν και το παιδί αρχικά θα εστιάσει στην ορατή και άμεση επιβράβευση, στη συνέχεια θα αρχίσει να αισθάνεται επιτυχημένο και άξιο.


    Η αλήθεια είναι ότι η επιβράβευση είναι ένα προσωρινό μέσο, προκειμένου τα παιδιά να δοκιμάσουν καινούριες συμπεριφορές. Ο σκοπός ενός καλού σχεδίου επιβράβευσης είναι να δημιουργήσει στα παιδιά την επιθυμία να χρησιμοποιούν επιθυμητές συμπεριφορές. Αυτή η επιθυμία όμως, μπορεί να προέλθει μόνο όταν τα παιδιά ζήσουν τη χαρά της σωστής συμπεριφοράς και όλες τις θετικές συνέπειες που την ακολουθούν, που στην αρχή δεν θα είναι και τόσο ορατές, όσο η επιβράβευση.

    Τρίτη, 20 Μαρτίου 2012

    ΚΑΛΩΣ ΜΑΣ ΗΡΘΕΣ, ΑΝΟΙΞΗ!!!


     Μια δροσοσταλίδα γλίστρησε δειλά στη φυλλωσιά
    και σκίρτησε το κόκκινο μπουμπούκι. 
    Στο ευλογημένο πέταγμα της μέλισσας
    γνώρισε η μέρα τη χαρά της
    κρυμμένη μες στην άνοιξη
    και μες στις πεταλούδες... 

    ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

    ΤΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ

    Τα κλειστά σχήματα που έχουν τουλάχιστον 3 πλευρές και 3 γωνίες λέγονται πολύγωνα. Τα πολύγωνα που έχουν όλες τις πλευρές και τις γωνίες τους ίσες μεταξύ τους λέγονται κανονικά πολύγωνα.


    Στα πολύγωνα το ευθύγραμμο τμήμα που ενώνει δύο κορυφές, όταν δεν είναι πλευρά, λέγεται διαγώνιος. Τα ονόματα των πολυγώνων, εκτός από το τετράπλευρο, σχηματίζονται από τον αριθμό των γωνιών που έχουν και την κατάληξη -γωνο.

    Κυριακή, 18 Μαρτίου 2012

    ΟΙ ΜΟΥΣΩΝΕΣ

    Μουσώνες αποκαλούνται οι ισχυροί, τροπικοί, εποχικοί άνεμοι, που φυσούν το χειμώνα από τη στεριά προς τη θάλασσα και το καλοκαίρι από τη θάλασσα προς τη στεριά. Είναι φορτωμένοι με υδρατμούς και φέρνουν βροχές, οι οποίες αποτελούν το πιο σημαντικό εποχικό ορόσημο για δισεκατομμύρια ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Το όνομά τους προέρχεται από την αραβική λέξη «μονσούν», που σημαίνει εποχικός. 


    Όσο απομακρυνόμαστε από τον Ισημερινό συναντάμε τροπικά δάση φυλλοβόλων δέντρων, στα οποία οι βροχοπτώσεις σημειώνονται κυρίως έπειτα από περίοδο παρατεταμένης ξηρασίας. Η περίοδος των βροχοπτώσεων ονομάζεται υγρή περίοδος των μουσώνων. Δημιουργούνται κυρίως στον Ινδικό Ωκεανό και στη Ν. Σινική θάλασσα (ΝΑ. Ασία), καθώς και σε άλλες περιοχές της Γης. Οι Μουσώνες, ανάλογα με την εποχή που πνέουν, διακρίνονται σε χειμερινούς και σε θερινούς και παρουσιάζουν αντίθετες μεταξύ τους φορές (διευθύνσεις). Κατά τους χειμερινούς μήνες πνέουν από τις Ηπείρους προς τους Ωκεανούς και κατά τους θερινούς μήνες από τους Ωκεανούς προς τις Ηπείρους.

    ΤΟ "ΜΟΥΣΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ" ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

    Σάββατο, 17 Μαρτίου 2012

    ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ

    Λίγα χρόνια μετά τις παρατηρήσεις του Hans Christian Oersted το 1820, ο οποίος απέδειξε ότι ένας αγωγός αποκτά μαγνητικές ιδιότητες όταν ρέει μέσα του ρεύμα, οι Michael Faraday και Joseph Henry, ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο, απέδειξαν ότι συμβαίνει και το αντίστροφο. Δηλαδή, ότι ένας μαγνήτης που περιστρέφεται μέσα σε ένα πηνίο προκαλεί τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος.


    Στην ανακάλυψη αυτή στηρίζεται η λειτουργία των γεννητριών, των συσκευών στις οποίες η περιστροφή ενός μαγνήτη τοποθετημένου μέσα σε ένα πηνίο προκαλεί τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος. Ο ηλεκτρισμός και ο μαγνητισμός, λοιπόν, είναι φαινόμενα που έχουν στενή σχέση μεταξύ τους και δεν μπορούν να μελετηθούν ανεξάρτητα. Γι' αυτό ονομάζουμε τα φαινόμενα αυτά ηλεκτρομαγνητικά. 

    Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

    ΠΑΖΛ: TEDDY BEAR


    Αλήθεια! Πόσες φορές τα απαλά, λούτρινα αρκουδάκια σάς κράτησαν συντροφιά και ζέσταναν τα κρύα βράδια σας. Μικρά ή μεγάλα, αποτελούν την πιο ευχάριστη παρέα και όλα τα παιδιά τα λατρεύουν. 

    Μαζί με τους φίλους και τ' αδέλφια σας, παρατηρήστε τη συμπαθητική φατσούλα και κάνοντας κλικ σε αυτήν, προσπαθήστε να συναρμολογήσετε το παζλ με το πιο γλυκό αρκουδάκι, τον «Teddy Bear»!

                                                                                                                      Καλή επιτυχία!
     
    Click to Mix and Solve

    ΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ

      
    Γνωρίστε τα ποτάμια της Ασίας, 
    πατώντας εδώ!  

    Σύρετε το ποντίκι στο χάρτη για να πάρετε πληροφορίες για τα ποτάμια. Εμφανίστε, αν επιθυμείτε «Λεπτομέρειες» και «Ονομασίες» στο χάρτη. Χρησιμοποιώντας το μεταβολέα, μπορείτε να μετατρέψετε το χάρτη σε εδαφικό.

    ΠΗΓΗ: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

    Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

    ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ: ΟΤΑΝ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΝΑΝΕ

    Ένα χαστούκι, ένα χτύπημα στο σώμα είτε είναι μικρό είτε μεγάλο, πιο επιθετικό ή πιο ήπιο, είναι κοινώς αποδεκτό ότι αποτελεί μια πράξη βίας. Αυτή η πράξη βίας φέρνει ξεκάθαρα το μήνυμα του θυμού, της απόρριψης, της εξουσίας. Τη σωματική τιμωρία την καταδικάζουμε και την αντιλαμβανόμαστε εύκολα ως έναν κακοποιητικό τρόπο συμμόρφωσης και διαπαιδαγώγησης των παιδιών. Τι γίνεται όμως με τη λεκτική βία; 


    Όπως υποστηρίζει η κ. Άσπα Μητρακάκη, ειδική παιδαγωγός και κοινωνική ανθρωπολόγος, η
    λεκτική βία ασκεί ψυχολογική πίεση και παρεμβαίνει στη συναισθηματική ισορροπία του παιδιού. O συναισθηματικός εκβιασμός που εμπεριέχεται σε κάθε προσβλητική κουβέντα, δημιουργεί τύψεις και ενοχές στο παιδί. Η προσδοκία ότι με την αρνητική κριτική θα καταφέρουμε "ένα καλύτερο παιδί" αποτελεί άλλοθι περισσότερο, παρά μια μέθοδο που συμβάλλει σε έναν τέτοιο σκοπό.
    Στη λεκτική βία δεν συμπεριλαμβάνονται μόνο οι βρισιές, αλλά και λέξεις ή φράσεις που αγνοούν το συναίσθημα του παιδιού. Κάποιες απο τις παρακάτω φράσεις τις αναγνωρίζουμε, είτε ως μεγάλοι, είτε ως παιδιά, κάποιες έχουμε πει και κάποιες μάς έχουν πει. 

    ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ Τ’ ΑΣΤΕΓΑ ΠΑΙΔΙΑ


    Στο μαλακό κρεβάτι μου,
    λευκό μου προσκεφάλι,
    τι όμορφα που ’ναι απάνω σου
    να γέρνω το κεφάλι,

    την ώρα που έξω η βροχή

    λυσσά κι όλοι οι ανέμοι
    –κι αχ! πώς φοβάται η μικρή
    καρδούλα μου και τρέμει!

    Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

    ΕΚΠΛΗΞΗ... ΣΤΑ "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ"

    Μια πολύ όμορφη έκπληξη επεφύλασσε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ» ο αγαπημένος διαδικτυακός μας φίλος και συνάδελφος Lampros Lampinos, στέλνοντάς μας το κόμικ που ακολουθεί, με τις γλυκές, χαριτωμένες φιγούρες. Το αφιερώνουμε με πολλή αγάπη σε όλα τα παιδιά που μας παρακολουθούν! 

    Ευχαριστούμε πολύ, Λάμπρο!
    Η τρυφερή ιδέα σου μας συγκίνησε για μια ακόμη φορά!
    Να είσαι πάντα καλά!


    Τα "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ" είναι εδώ!
    Είσαι σίγουρη;
    Ναι, είμαι σίγουρη!!! Γι' αυτό χαμογελώ!!!

    Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

    ΤΟ "ΜΠΟΛΕΡΟ" ΤΟΥ ΡΑΒΕΛ

    Ξαφνική συγκέντρωση μουσικών στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κοπεγχάγης! Στις 2 Μαΐου 2011 η Φιλαρμονική της Κοπεγχάγης εξέπληξε τους διερχόμενους από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Παρουσίασε ένα απροσδόκητο σύντομο μουσικό συμβάν, ερμηνεύοντας το "Μπολερό" του Ραβέλ, με τους μουσικούς να συναθροίζονται προοδευτικά, καθώς το ορχηστρικό κομμάτι παιζόταν. Το βίντεο, που δεν δείχνει μόνο τη σταδιακή συγκέντρωση της ορχήστρας, αλλά και τις εκφράσεις ικανοποίησης των παρόντων, είναι εξαιρετικό και πραγματικά απολαυστικό!

    Χαλαρώστε κι απολαύστε το για πέντε λεπτά!

    Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012

    ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ... ΚΡΕΜΑΛΑ


    Παίξτε την αγαπημένη σας κρεμάλα, 
    με τα ευρωπαϊκά κράτη και τις πρωτεύουσές τους, πατώντας εδώ!

    ΠΗΓΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

    "ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΠΟΥ ΚΡΥΩΝΕ"

    Το μικρό μαρμάρινο αγόρι, το άγαλμα, άφησε σαν προσφυγάκι την πατρίδα του στη Μικρασία και στεγάστηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας. Από τότε κρύωνε ολοένα, γιατί νοσταλγούσε αθεράπευτα την πατρίδα του στην αντίπερα ακτή του Αιγαίου. Τα πράγματα θ’ αλλάξουν όμως όταν θα βρει δυο φίλους καρδιάς, την κυρία Γαλάτεια, την καθαρίστρια του Μουσείου, και το μικρό Λάμπη, το γιο του νυχτοφύλακα. Τα πράγματα θ’ αλλάξουν μ’ ένα παράξενο όνειρο. Απ’ τ’ όνειρο θα φτερουγίσει στο Μουσείο ένα μεγάλο γαλάζιο πουλί που θα τους ταξιδέψει μια νύχτα με πανσέληνο στις χαμένες πατρίδες, στη Μικρασία.


    Την τελευταία νύχτα εκείνου του Οκτώβρη ήρθε κι ο Λάμπης, ο μικρός γιος του νυχτοφύλακα. Πολύ το ’χε μεράκι ο Λάμπης να γινόταν γλύπτης όταν θα μεγάλωνε. Να σκάλιζε, λέει, κι αυτός στο μάρμαρο αγάλματα σαν κι εκείνα στο μεγάλο μουσείο της Αθήνας. Τι όμορφα που είναι τα αρχαία αγάλματα! Και λαχταρούσε ο Λάμπης να τ’ ακουμπήσει με το χέρι του, να τα χαϊδέψει. Όμως όλο «μη» και «μη» τού έλεγαν, «απαγορεύεται να τ’ αγγίξεις». Μα το ένιωθε εκείνος πως τ’ αρχαία αγάλματα αποζητούσανε αγγίγματα σαν το δικό του.